Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica

Jesteś tutaj:

Posiadane stopnie i tytuły naukowe:

doktor nauk o kulturze fizycznej - 2006
specjalista fizjoterapii - 2009

Dorobek naukowy:

Dorobek naukowy stanowią badania i publikacje w zakresie fizjoterapii, oceny postawy ciała i wad postawy oraz medycyny sportowej.

Wybrane publikacje:

  • Domosławska D., Poziom wiedzy z zakresu pierwszej pomocy studentów, osób czynnych zawodowo i emerytów, w: Problemy zdrowia i urody w ujęciu holistycznym, Instytut Nauk o Zdrowiu PWSZ, Płock 2016.
  • Domosławska D., Ocena wybranych parametrów układu krążenia, podejmowanego wysiłku, parametrów resuscytacji krążeniowo-oddechowej u osób z różnym poziomem umiejętności i doświadczenia w udzielaniu pierwszej pomocy – badania pilotażowe, w: Problemy zdrowia i urody w ujęciu holistycznym, Instytut Nauk o Zdrowiu PWSZ, Płock 2015.
  • Domosławska D., W trosce o zdrowie osób korzystających z gabinetów kosmetycznych – zagrożenia wynikające z istniejących schorzeń ortopedycznych, kardiologicznych oraz nagłych stanów zagrożenia życia i zdrowia, w: Problemy zdrowia i urody w ujęciu holistycznym, Instytut Nauk o Zdrowiu PWSZ, Płock 2015.
  • Domosławska D., Demczuk-Włodarczyk E., Ocena wybranych cech budowy somatycznej i narządu ruchu sportowców z dolegliwościami bólowymi kręgosłupa „Medycyna Sportowa”, MEDSPORTPRESS, 4(4); Vol. 28, 2012.
  • Domosławska D., Demczuk-Włodarczyk E., Dymorfizm krzywizn kręgosłupa w płaszczyźnie strzałkowej a rozwój somatyczny, „Antropomotoryka” vol. 21, nr 56, Kraków-Wrocław 2011.
    Domosławska D., Fizjoterapia osób z dysfunkcjami narządu ruchu lub różnymi schorzeniami neurologicznymi leczonych równolegle z powodu zaburzeń rytmu serca – punkt widzenia fizjoterapeuty, „Fizjoterapia” 19/3, Wrocław 2011.
  • Domosławska D., Restoring proprioception after sports injuries and pathological states of the shoulder complex, “Journal of Combat Sports and Martial Arts” 2(2), 2011.

Doświadczenie zawodowe zdobyte poza uczelnią:

Od 2008 r. instruktor pierwszej pomocy Polskiego Czerwonego Krzyża (nr uprawnień 513/2008 – prowadzenie kursów, prelekcji , warsztatów). W roku 2010 ukończyła kurs w zakresie Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy i uzyskała tytułu Ratownika (co 3 lata przedłużana recertyfikacja , potwierdzana kursem i egzaminem). W roku 2009 ukończyła kurs Europejskiej Rady Resuscytcji BLS/AED Instructor Kurs oraz szkolenie uprawniające do prowadzenie zajęć edukacyjnych w zakresie pierwszej pomocy zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2009 w sprawie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w zakresie udzielania pierwszej pomocy – zakończone egzaminem , z aktualną recertyfikacją.
Od 2008 roku czynny sędzia na Ogólnopolskich Mistrzostwach Pierwszej Pomocy Polskiego Czerwonego Krzyża (etap rejonowy, okręgowy i centralny ) a od 2002 r. członek Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Inicjatorka budowy sieci AED na terenie miasta Płocka. Przewodnicząca Komisji Edukacji, Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Płocka oraz przewodnicząca Zespołu ds. Młodzieży Oddziału Rejonowego Polskiego Czerwonego Krzyża, Wolontariusz PCK (działania statutowe PCK).

Doświadczenie i dorobek dydaktyczny:

Od roku 2006 zatrudniona jako adiunkt w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Opiekunka sekcji pierwszej pomocy Akademickiego Koła PCK przy SWPW – pokazy pierwszej pomocy, akcje krwiodawstwa, zbiórki zgodne z działaniem statutowym PCK.
Od roku 2017 współautor i inicjator „Programu Profilaktyki Wad Postawy dla dzieci ze Szkół Podstawowych na terenie Płocka”.

Aktualności

Polityka prywatności | Wszelkie prawa zastrzeżone © 2023 Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku.

Strona internetowa Szkoły Wyższej im. P. Włodkowica w Płocku została sfinansowana w ramach realizacji projektu:  „Równość w edukacji 2.0 - kompleksowy program wsparcia w zakresie dostępności w Szkole Wyższej im. P. Włodkowica w Płocku” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych