ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ - Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica

Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica Aktualności ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ

ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ

27 października 2025 r. odbyła się Konferencja Naukowo-Praktyczna pt. ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGIKI RESOCJALIZACYJNEJ

Zgromadzonych gości powitał Rektor Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, prof. h. c. dr hab. inż. Zbigniew Paweł Kruszewski. W imieniu Urzędu Miasta Płocka głos zabrała p. Agnieszka Harabasz, Dyrektor Wydziału Edukacji. Rozpoczęcia części wykładowej dokonała dr hab. Małgorzata Kamińska, prof. SWPW.

Wśród prelegentów znalazła się dr hab. Justyna Kusztal, prof. UJ, która przedstawiła wykład pt. Uczeń niedostosowany społecznie w szkole i środowisku lokalnym – raz jeszcze o konieczności współpracy i integracji działań profilaktycznych.
Prelekcję pt. Przemoc seksualna: czy potrafimy o niej rozmawiać? wygłosił dr hab. Błażej Kmieciak, prof. APS.

W części panelowej konferencji udział wzięli praktycy, studenci, doktoranci oraz nauczyciele akademiccy z płockich uczelni wyższych. Panel moderowała dr hab. Małgorzata Kamińska, prof. SWPW.
Wprowadzenia do dyskusji dokonały dr Iwona Szczęsna (Akademia Mazowiecka w Płocku, SWPW), dr Elżbieta Mudrak (Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku) oraz mgr Joanna Kamińska-Wójcik (Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku)

Celem konferencji była prezentacja i dyskusja nad wynikami badań pedagogicznych w zakresie współczesnych zagrożeń społecznych i powiązanych z nimi sytuacji kryzysowych występujących w środowisku rodziny, szkoły, grupie rówieśniczej, lokalnym środowisku wychowawczym. Założenia dotyczyły szerokiego spektrum zagadnień naukowych i praktycznych: oddziaływań profilaktycznych o charakterze edukacyjno-wychowawczym i świadomościowym (realizowanych i proponowanych do wdrożenia), metod i form diagnozowania przejawów sytuacji kryzysowych, a także oddziaływań terapeutycznych w wymiarze socjalizacyjnym, interwencyjnym, pomocowym, opiekuńczo-wychowawczym. Konferencja miała również na celu wymianę poglądów i pomysłów między badaczami i praktykami w wyżej wymienionych obszarach tematycznych w kontekście problemów i wyzwań płockiego środowiska społecznego. Konferencja była ważnym wydarzeniem integrującym przedstawicieli płockiego środowiska akademickiego i specjalistów pracujących w placówkach oraz instytucjach z obszaru resocjalizacji.

Adresatami konferencji byli pedagodzy i psychologowie szkolni, kuratorzy sądowi, pracownicy kuratorium oświaty i jednostek samorządu, placówek opiekuńczo-wychowawczych i socjalizacyjnych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, instytucji i służb interwencyjno-pomocowych, placówek penitencjarnych, organizacji pozarządowych, nauczyciele akademiccy z płockich uczelni wyższych, doktoranci, studenci

Konferencja transmitowana była on line na uczelnianym kanale YouTube (link poniżej)

Relacja wideo z konferencji

Partner konferencji było Towarzystwo Naukowe Płockie.
Organizacja konferencji dofinansowana została ze środków Urzędu Miasta Płocka.

Fotogaleria z konferencji


Zobacz także

Fundusze Europejskie
Flaga Polski
UE - Europejski Fundusz Społeczny

Polityka prywatności

| Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku.