UCZEŃ Z ADHD W KLASIE – STRATEGIE PRACY i WSPARCIA - Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica

Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica Aktualności UCZEŃ Z ADHD W KLASIE – STRATEGIE PRACY i WSPARCIA

UCZEŃ Z ADHD W KLASIE – STRATEGIE PRACY i WSPARCIA

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie UCZEŃ Z ADHD W KLASIE – STRATEGIE PRACY i WSPARCIA

Terminy szkoleń:
PŁOCK 25.11.2025 r.
WYSZKÓW 2.12.2025 r.
IŁAWA 9.12.2025 r.
Zajęcia odbędą się w godz. 16:00 – 19:00

Obowiązują zapisy: szkolenia@wlodkowic.pl
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

W zgłoszeniu należy podać:

  • Imię i nazwisko
  • Reprezentowaną placówkę
  • Telefon kontaktowy
  • Informację, którego miasta dotyczy zgłoszenie

Cele warsztatów

  • poznanie specyfiki funkcjonowania ucznia z ADHD,
  • zdobycie praktycznych narzędzi do pracy w klasie,
  • rozwijanie umiejętności wspierania emocji i relacji społecznych dziecka,
  • wymiana doświadczeń między nauczycielami.

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
    Ćwiczenie otwierające: „Moje skojarzenie z ADHD”
    Krótkie omówienie objawów ADHD.
  2. Mity i fakty o ADHD
    Praca z przekonaniami dotyczącymi ADHD.
    Wpływ wieku i płci na obraz kliniczny ADHD.
    Jakie potrzeby mają dzieci z ADHD?
    Wyjaśnienia i przykłady z praktyki szkolnej.
  3. Uczeń z ADHD w praktyce szkolnej
    Analiza studiów przypadku.
    Rozpoznawanie źródeł trudności.
    Poszukiwanie skutecznych rozwiązań.
    Jak rozmawiać z rodzicami dziecka z ADHD?
  4. Skrzynka narzędzi nauczyciela
    Strukturyzacja pracy ucznia.
    Mikroprzerwy i ruch podczas lekcji.
    Organizacja miejsca w klasie.
    Trening Umiejętności Społecznych
  5. Emocje i relacje w klasie
    Wsparcie w regulacji emocji i budowaniu relacji.
    Rola grupy rówieśniczej i nauczyciela.
  6. Warsztat nauczyciela terapeuty

Prowadząca szkolenie: mgr Maria Natkowska
Nauczyciel akademicki Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Ziemi Mazowieckiej w Liszynie, pedagog, pedagog specjalny, logopeda, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych. Specjalizuje się w dziedzinie pedagogiki społecznej, opiekuńczo-wychowawczej oraz specjalnej, a także zagadnieniach z obszaru terapii pedagogicznej oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela. Autorka wielu artykułów o tematyce edukacyjnej

Zobacz także

Fundusze Europejskie
Flaga Polski
UE - Europejski Fundusz Społeczny

Polityka prywatności

| Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku.