Konkurs Studenckie Inicjatywy Dydaktyczne
Trwa konkurs dla studentów i doktorantów na zgłaszanie inicjatyw dydaktycznych, które wpłyną na rozwój nowoczesnego kształcenia w Polsce. Pula nagród wynosi 7 tysięcy złotych, zgłoszenia można wysyłać do 10 listopada. Organizatorem konkursu jest Fundacja na rzecz Jakości Kształcenia, od lat podnosząca dydaktyczną poprzeczkę w szkolnictwie wyższym.
Konkurs „Studenckie Inicjatywy Dydaktyczne” jest odpowiedzią na potrzeby społeczności akademickiej – studentów, doktorantów, wykładowców i władz uczelni. Jego celem jest wyróżnienie projektów edukacyjnych, które wspierają krytyczne myślenie, komunikację, współpracę oraz kreatywność. Jury konkursu szczególnie wysoko oceni inicjatywy, które będą mogły być wykorzystywane przez różne uczelnie, zatem będą miały potencjał wdrożeniowy.
Inicjatywy dydaktyczne w postaci zbliżonej do karty przedmiotu można zgłaszać poprzez formularz zamieszczony na Portalu Jakości Kształcenia pjk.edu.pl/studenckie-inicjatywy-dydaktyczne-sid/. Organizatorzy nagrodzą najlepsze inicjatywy i opublikują je w formie e-booka. Uczestnicy konkursu mogą zgłaszać projekty samodzielnie lub w zespołach. Projekt współfinansuje Minister Nauki.
„Studenckie Inicjatywy Dydaktyczne” wspierają takie procesy jak lepsza komunikacja na linii student-wykładowca czy przełamywanie między nimi barier pokoleniowych i kompetencyjnych.
Komentarz prof. Jakuba Brdulaka ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, przewodniczącego Jury konkursu, eksperta Fundacji na rzecz Jakości Kształcenia:
Celem konkursu jest stworzenie „gotowca” dla nauczycieli akademickich. Studenci i doktoranci często mają szerszą perspektywę, niż skupieni na własnym programie wykładowcy akademiccy. Stawiamy uczestników studiów w centrum procesu dydaktycznego i zachęcamy ich do współtworzenia polskiego systemu kształcenia. Takie podejście jest zgodne z europejskimi standardami. Inicjatywy będą wspierać lepszą organizację studiów.
Zobacz także
Uruchamiamy Pokój wyciszeń
Z ogromną radością informujemy, że w naszej przestrzeni powstał Pokój wyciszeń – miejsce stworzone z myślą o...
UCZEŃ Z ADHD W KLASIE – STRATEGIE PRACY...
Celem warsztatów było: poznanie specyfiki funkcjonowania ucznia z ADHD, zdobycie praktycznych narzędzi do pracy...
Wystrzałowe zajęcia
Każdą praktykę powinna poprzedzić solidna dawka teorii. Studenci Bezpieczeństwa narodowego przeszli ćwiczenia ze szkolenia strzeleckiego przygotowujące ich do...
Zapytaj eksperta
Kolegium Studiów Administracji i Informatyki zorganizowało wyjątkowe spotkanie z prof. dr. hab. inż. Ryszardem Tadeusiewiczem — jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich...
AI dla studentów
Firma Google zsynchronizowała swoją najnowszą ofertę z wprowadzeniem uregulowań stosowania sztucznej inteligencji w naszej Uczelni. Mowa o ofercie skierowanej do studentów...
ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I...
27 października 2025 r. odbyła się Konferencja Naukowo-Praktyczna pt. ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGIKI...
Absolwent 2.0
Zapraszamy studentów ostatniego roku studiów oraz osoby, które ukończyły studia w ciągu ostatnich 5 lat do udziału w projekcie Absolwent 2.0...
Startup Płock – pomysły, które rosną w biznes
Studenci kierunku Zarządzanie wzięli udział w spotkaniu dotyczącym programu Startup Płock. Poprowadziła je p. Patrycja Romanowska z Płockiego Parku Przemysłowo -...
Jak mądrze korzystać ze sztucznej inteligencji?
Od września tego roku w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku obowiązuje Regulamin korzystania ze sztucznej inteligencji w procesie kształcenia....
XXXIV Inauguracja już za nami
4 października 2025 r. rozpoczęliśmy oficjalnie nowy rok akademicki. Uroczystość tradycyjnie odbyła się w Centrum Sportowo – Rekreacyjnym naszej Uczelni. Przewodniczył...
XXII Ogólnopolski Zjazd Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego
Blisko 400 uczestników z całej Polski zgromadził XXII Ogólnopolski Zjazd Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie....
Stop mobbingowi – żeby praca nie stała się...
Polski Kodeks Pracy wprowadził definicję mobbingu w 2004 roku. Oznacza on działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko pracownikowi, polegające...



