Bezpłatne szkolenie
Zapraszamy na wiosenną edycję szkolenia pt. ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W PRACY NAUCZYCIELA PRZEDSZKOLA I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Przed nami ostatnie z cyklu szkoleń. Odbędzie się ono 11 czerwca w Wyszkowie.
- Czas trwania szkolenia: 3 godziny
- Początek: godz. 16:00
- Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są drogą mailową na adres: szkolenia@wlodkowic.pl
W treści maila należy wpisać:
- Imię i nazwisko uczestnika
- Nazwę instytucji, którą reprezentuje uczestnik/Student(-ka)
- Telefon kontaktowy
- Termin i miejsce szkolenia, którego dotyczy zgłoszenie
Każdy uczestnik otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Główne założenia szkolenia:
Szkolenie opiera się na przekazaniu uczestnikom elementarnej wiedzy na temat procesów sensorycznych, ich roli w rozwoju dziecka i wpływu na codzienne funkcjonowanie oraz uczenie się. Założeniem szkolenia jest dostarczenie nauczycielom praktycznych narzędzi i technik, które mogą wprowadzać do swoich zajęć, aby wspierać rozwój uczniów z różnymi potrzebami sensorycznymi.
Odbiorcy:
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolenj, studentów kierunków pedagogicznych, pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zaburzeń integracji sensorycznej oraz zdobywać praktyczne umiejętności do pracy z uczniem z zaburzeniami sensorycznymi.
Uczestnicy szkolenia:
- zdobędą wiedzę na temat podstawowych pojęć związanych z integracją sensoryczną,
- przyswoją informacje dotyczące rozpoznawania typowych objawów zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, takich jak nadwrażliwość, podwrażliwość czy trudności z koncentracją,
- dowiedzą się, jak wprowadzać proste ćwiczenia i aktywności sensoryczne do zajęć edukacyjnych, wspierając rozwój dzieci i ich umiejętności koncentracji oraz radzenia sobie z bodźcami,
- poznają sposoby modyfikacji przestrzeni klasy i struktury zajęć, aby uczynić je bardziej przyjaznymi dla uczniów z różnorodnymi potrzebami sensorycznymi,
- dowiedzą się, jak skutecznie komunikować się z rodzicami i specjalistami (np. terapeutami integracji sensorycznej),
- nauczą się, jak tworzyć własne rekwizyty stymulujące zmysły.
Treści szkoleniowe:
- Założenia integracji sensorycznej
- Rola i znaczenie zmysłów
- Zaburzenia integracji sensorycznej – rodzaje i objawy
- Jak zachowuje się dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole?
- Analiza diagnozy dziecka z zaburzeniami SI
- Zabawy, ćwiczenia i aktywności, prezentacja pomocy dydaktycznych – warsztat
Prowadząca szkolenie:
Maria Natkowska
Nauczyciel akademicki Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej im. Ziemi Mazowieckiej w Liszynie, pedagog, pedagog specjalny, logopeda, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych. Specjalizuje się w dziedzinie pedagogiki społecznej, opiekuńczo-wychowawczej oraz specjalnej, a także zagadnieniach z obszaru terapii pedagogicznej oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela. Autorka wielu artykułów o tematyce edukacyjnej.
Zobacz także
Praktyka i teoria w edukacji BHP
Jak co roku, studenci ze specjalności Bezpieczeństwo i higiena pracy naszej Uczelni uczestniczyli w wycieczce dydaktycznej do siedziby jednego z wiodących...
Uruchamiamy Pokój wyciszeń
Z ogromną radością informujemy, że w naszej przestrzeni powstał Pokój wyciszeń – miejsce stworzone z myślą o...
UCZEŃ Z ADHD W KLASIE – STRATEGIE PRACY...
Celem warsztatów było: poznanie specyfiki funkcjonowania ucznia z ADHD, zdobycie praktycznych narzędzi do pracy...
Wystrzałowe zajęcia
Każdą praktykę powinna poprzedzić solidna dawka teorii. Studenci Bezpieczeństwa narodowego przeszli ćwiczenia ze szkolenia strzeleckiego przygotowujące ich do...
Zapytaj eksperta
Kolegium Studiów Administracji i Informatyki zorganizowało wyjątkowe spotkanie z prof. dr. hab. inż. Ryszardem Tadeusiewiczem — jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich...
AI dla studentów
Firma Google zsynchronizowała swoją najnowszą ofertę z wprowadzeniem uregulowań stosowania sztucznej inteligencji w naszej Uczelni. Mowa o ofercie skierowanej do studentów...
ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I...
27 października 2025 r. odbyła się Konferencja Naukowo-Praktyczna pt. ZAGROŻENIA SPOŁECZNE I SYTUACJE KRYZYSOWE. PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA W PERSPEKTYWIE PEDAGOGIKI...
Absolwent 2.0
Zapraszamy studentów ostatniego roku studiów oraz osoby, które ukończyły studia w ciągu ostatnich 5 lat do udziału w projekcie Absolwent 2.0...
Startup Płock – pomysły, które rosną w biznes
Studenci kierunku Zarządzanie wzięli udział w spotkaniu dotyczącym programu Startup Płock. Poprowadziła je p. Patrycja Romanowska z Płockiego Parku Przemysłowo -...
Jak mądrze korzystać ze sztucznej inteligencji?
Od września tego roku w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku obowiązuje Regulamin korzystania ze sztucznej inteligencji w procesie kształcenia....
XXXIV Inauguracja już za nami
4 października 2025 r. rozpoczęliśmy oficjalnie nowy rok akademicki. Uroczystość tradycyjnie odbyła się w Centrum Sportowo – Rekreacyjnym naszej Uczelni. Przewodniczył...
XXII Ogólnopolski Zjazd Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego
Blisko 400 uczestników z całej Polski zgromadził XXII Ogólnopolski Zjazd Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie....



